http://photos1.blogger.com/x/blogger/963/2498/320/397465/Dimtuss.jpg Fragment ur mitt liv: Solen skiner just nu

27 March 2007

Solen skiner just nu


Så var det snart påsk. Påsklov. Lovet lär gå fort; först skall jag åka till e-tuna och hälsa på min gamla morfar, sedan far jag vidare till dalarna och falun där min plyschbjörns älskling redan befinner sig. Om allt går som planerat och pengarna räcker....Det där med pengar; man kan få magsår för mindre. Ständigt detta ekonomiska ok, om inte faktiska så mentala: ständigt finns jakten och kraven i tankarna.


Flyttat hem har man gjort också, vilket mot all förmodan känns väldigt bra! Nog för att det är trevligt med människor, och nog för att klassen är härlig, men att bo och leva med samma "främmnes" människor 24 timmar om dygnet gör en lätt tokig, och nu menar jag inte min familj i villan:). Det blir för mycket. Att leva på skolan, äta på skolan, sova på skolan: man känner sig liksom aldrig helt ledig. Dessutom blir det betydligt mycket mer övande nu när jag har busstider att ta hänsyn till, ironiskt nog.


Och att slippa vara ensam. Livet blir så oändligt mycket lättare att leva då och solen skiner över en knoppande värld, över vitgrå asfalt, bleknosiga leriga gräsmattor och avklädda människor, till ackompanjemang av en symfonisk fågelorkester. Jag har fortfarande sand kvar i skorna efter gårdagens strandpromenad i lysande vit sand vid ett himmelsblått hav med ett yrväder till hundbäbis och min älskling. Solen skiner just nu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home