http://photos1.blogger.com/x/blogger/963/2498/320/397465/Dimtuss.jpg Fragment ur mitt liv

31 October 2006

Överflödiga dagar. De finns. Alldeles för många . Inte överflödiga som att jag lika gärna kunnat hoppa över dem, nej, aldrig när livet är så kort och tiden går så fort, kanske ineffektiva är bättre, eller outnyttjade; bortslösade. Gråa dagar, när huvudet tycks fyllt med ludd. Den här dagen är en sådan. Jag vet att det inte gör saken bättre att dricka en pava vin kvällen innan, men det beror inte bara på det. Dessa dagar finns ändå, alldeles för ofta denna overklighetskänsla, när man inte orkar göra nåpnting, inte har lust med någonting, ingen inspiration och inte ens någon självbevarelsedrift. Man bryr sig liksom inte, kan inte bry sig, för vad bryr man sig om det som inte är verkligt? Intet. Jag hatar att känna såhär.
Den stora gråa overklighetskänslan.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag vet hur det känns tjejen

November 17, 2006  
Anonymous Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra

December 04, 2009  

Post a Comment

<< Home