http://photos1.blogger.com/x/blogger/963/2498/320/397465/Dimtuss.jpg Fragment ur mitt liv

23 March 2006


Mina underbara vänner

Hade viss ångest i går, över om jag skulle åka med kompisarna i klassen till danskvällen i stan eller om jag skulle stanna kvar med resten av vännerna med mitt yra huvud mina trötta ögon och min värkande skalle. Det blev det senare. Men jag ångrar mig INTE, vi, Moa, Frida Sebastian och jag, såg på film; Rain Man och Finding neverland. Det var väldigt mysigt och trevligt och underbart. Man hinner inte mer än hem så saknar man de små liven igen!
Tack för att ni finns!
Och för att ni har så bra musiksmak...

Tillbaka i mörkret
Jag är Upptagen. Uppfylld av allt jag har omkring mig hemma, kan inte fokusera på allt det som jag egentligen känner att jag vill ägna orken åt. Mår pissigt. Dels är det våren, den torra luften, det vassa elaka ljuset; ett vitaktigt kirurgiskt ljus. Och ljus är jobbigt för att mina ögon gör ont, och huvudet gör ont för att ögonen gör ont. En allt överväldigande trötthet börjar ta makten över mig, och så en ovilja, eller inte en ovilja, mera som en frånvaro av lust, en likgiltighet: ingen ork att bry mig, allt detta skulle överväldiga mig, OM det inte vore för mina älskade vänner! Utan er skulle allt bli till en grå sörja. Ni är så varma och goa att man vill äta upp er!

Jag bor inte på skolan, bara nästan...


Nu skall jag fortsätta lyssna på Until it sleeps

0 Comments:

Post a Comment

<< Home