http://photos1.blogger.com/x/blogger/963/2498/320/397465/Dimtuss.jpg Fragment ur mitt liv

22 March 2006

Jag måste måla, men det går inte, inte just nu i alla fall. Man går med en längtan inom sig att bara explodera i färg och form, plocka ur alla icke önskvärda känslor, önskvärda också för den delen, och fästa dem på papper. Men jag har noll inspiration ändå, trots allt man ständigt går runt och tänker på. Kändes underbart att göra två bilder på sportlovet, de blev såjklart fula och jag blev inte nöjd alls, men det är liksom själva skapandet, själva tillblivelsen som är det väsentliga, det som räknas, det som läker.
Jag märker att jag blivit latare på sistone, jag har börjat fotografera mer, det är så mycket behändigare, redan färdiga motiv som bara ber om att bli förevigade. Tänkte säga att det blir mycket dyrare, men det skulle vara lögn för oljan är jättedyr och att måla på panå är en lyx jag sällan förunnar mig. Man tager vad man haver.

Det är som att musiken erövrat den kreativa delen av hjärnan, och liksom förpassat det bildliga skapandet ut i något avsides illa upplyst källar-rum. för i min hjärna virvlar dte en massa musik, brottstycken och hela stycken, toner toner toner. Takter, noter och underbara melodier. och en del fula.

Denna sega data tar livet av mig, men eftersom jag är imortal så återuppstår jag väl inom en resonabel framtid och då kanske jag fortsätter att skriva.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home