http://photos1.blogger.com/x/blogger/963/2498/320/397465/Dimtuss.jpg Fragment ur mitt liv

22 March 2006

Beslutsångesten

Jag vet inte vad jag skall göra, om man skall åka med in till visby eller låta bli, av en helt legitim anledning; Huvudvärk och allmän stresskänsla. Stressad, av vad? Av sådant som jag älskar att att göra: spela spela spela. Men av andra saker också, icke självvalda saker, tråkiga saker,något ångestframkallande saker. Mycket ångestframkallande saker. Det handlar om den grå. Den lille gråe som inte fattar och inte förstår. Inte ett dyft. Den grå med sin falukorv och sina giftiga pilar. Ett klibbande, ett fastklibbande. Och det dåliga samvetet. Ständigt detta dåliga samvete.
Men jag vet ju att vi gör rätt, att jag gör rätt. Att jag gjorde rätt. Men den grå är sådan att han skapar samvetskval hos andra genom att själv vara så ynkans ynkepynkig. Det klibbiga svarta är väl fördolt under en grå sorglig yta. Den grå bor under en mossig sten i ett träsk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home